Sari la conținut

Apa care iese pe teava de esapament



Apa care iese pe teava de esapament nu este un fenomen rar, pe care soferii il intalnesc in timpul conducerii, iar multi isi pun intrebarea, probabil, daca acest lucru semnaleaza o problema la masina.
Dupa cum se cunoaste, un sistem de evacuare al gazelor de esapament este responsabil pentru directionarea si tratarea gazelor, cu eliminarea substantelor nocive inainte de a fi eliberate in mediu si limitarea zgomotului cauzat de motorul masinii in timpul functionarii.

Ințelegerea importantei acestui sistem, ii face pe multi soferi sa fie ingrijorati cand observa o scurgere de apa din teava de evacuare. Daca esti interesat de a experimenta acest fenomen si doresti sa-ti dai seama de ce se intampla acest lucru, urmareste acest articol auto postat de Service Auto Taviandra, prin randurile care urmeaza.

Apa care iese pe teava de esapament

Intotdeauna, cand pui intrebarea despre acest fenomen mai mereu observat la masinile care stationeaza la semafor in fata ta, trebuie clarificat de unde provine acea apa care iese dintr-un sistem de evacuare al gazelor de esapament. Exista mai multe raspunsuri la aceasta si toate pot fi corecte.

O cantitate mica de lichid este normala, dar daca este mai mult decat normal, poate semnala si provoca o defectiune. Pentru a evita acest lucru, trebuie sa cunosti cauzele prezentei apei in toba de esapament a unei masini.

Condens la incalzirea motorului

Cand pornesti motorul masinii, are loc arderea, print-un amestec de aer si combustibil, iar motorul devine destul de fierbinte. Pe masura ce motorul se incalzeste, gazele de esapament ies din camera de ardere a motorului masinii, traverseaza intreg sistemul de evacuare, asa ca, vei observa condens care iese din teava de esapament. Acesta este unul din motive pentru care apa din conducta de evacuare apare la final ca si condens si este complet normal, aspect pentru care nu trebuie sa-ti faci niciun fel de griji. Acest tip de scurgere apare de obicei dimineata. Dar se poate intampla si in orice moment al zilei, daca pornesti masina dupa cateva ore de stationare in parcare.

Daca acesta este motivul problemei, vei observa ca apa picura din evacuare numai atunci cand pornesti motorul. Aburul din conducta de evacuare se va transforma in apa din cauza caldurii generate si va scadea de la sine pe masura ce parcurgi cativa kilometri. Cu toate acestea, daca apa continua sa curga dupa acei cativa kilometri, trebuie sa-ti faci griji in privinta asta si sa o verifici la un profesionist.

Convertor catalitic

Un convertor catalitic, sau catalizatorul, este considerat ca si un „protector”, pentru a ajuta la mentinerea unui mediu inconjurator mai curat. La functionarea motorului, acesta va emite o serie de emisii nocive pentru mediu (CO2, H2O, N2). Pentru a reduce acesti poluanti, cercetatorii au creat un convertor catalitic care transforma emisiile nocive in alte forme de deseuri, care au un impact mai mic asupra mediului, sau in substante care nu sunt daunatoare (H20-apa), inainte de a iesi pe teava de esapament.

In timpul procesului de conversie, se creeaza vapori de apa care exista in sistemul de evacuare, iar pe masura ce motorul functioneaza, gazele vor impinge vaporii de apa spre iesire. Acesta este un proces normal si care afiseaza un semn ca acel convertor catalitic al masinii functioneaza corect.

Piston spart

Daca ai observat ca unul dintre motivele pe care tocmai le-am descris mai sus, atunci nu trebuie sa fii prea ingrijorat, deoarece masina ta functioneaza in continuare corect. Cu toate acestea, un piston defect, este un semn anormal, prin a spune ca motorul are o problema. Pistoanele deteriorate afecteaza functionarea cilindrilor si a camerelor de ardere. Ca si sofer, trebuie sa gasesti cauza pentru a evita reducerea puterii motorului. Iar un simptom evident, cand un piston are probleme, este ca vei observa apa care iese pe teava tobei de esapament .

In astfel de moment, descoperi ca apa va avea un miros de ulei ars si fumul vine in culori inchise sau albastre, mai ales daca apare foarte gros si cu acel miros ciudat. Uleiul de motor va incepe sa se scurga in camera de ardere, cand segmentii pistonului isi pierd functiile. In consecinta, uleiul se va aprinde si va produce fumul dens de esapament albastru-gri pe care-l vezi.

Garnitura chiuloasa defecta

O garnitura defecta a chiuloasei este un semnal de alarma ca masina ta are o problema serioasa, deoarece poate provoca rapid daune daca nu ai o metoda de rezolvare in timp util. Responsabilitatea cheie a acestei piese este de a preveni scurgerile lichidului de racire in alta parte. Dupa cum se stie, apa este una dintre componentele principale ale lichidului de racire. Iar atunci cand lichidul de racire este permis in motor, aburul cu apa ies din evacuare sub forma de fum alb vizibil. Acesta este un semn ca motorul pierde lichidul de racire din cauza unei garnituri de chiuloasa cu probleme.

Griji pentru apa care iese din evacuare

O data ce ai inteles cauza fenomenului, poti observa ca este absolut normal ca apa sa picure din teava tobei de esapament, exceptie facand unele cauze anormale ale convertorului catalitic, pistonului si garniturii de chiuloasa, asa cum s-a mentionat.

Multi soferi cu experienta in condus, au spus ca apa din teava de esapament arata si ca un motor functioneaza destul de bine si nu ai de ce sa-ti faci griji. Cand evacuarea gazelor contine apa, demonstreaza ca sistemul de evacuare al masinii contine mai putin praf de carbune si gaze grele. Acest lucru faciliteaza scurgerea apei, demonstrand, de asemenea, ca sistemul este etans si ca nu exista probleme cu arderea.

Apa care picura din teava de evacuare este uneori doar o situatie normala, dar pot fi si multi factori care merita atentie. Pasul important pentru a remedia aceasta problema este sa identifici starea apei la iesirea finala din esapament. Pentru asta, trebuie sa-ti duci masina la o unitate service autorizata, pentru o intretinere regulata, fapt ce asigura ca masina ta este intotdeauna in cea mai buna stare.

De final

Apa care provine din teava de evacuare poate proveni si din vremea rece. Daca temperatura exterioara este prea rece, aceasta va solidifica continutul de umiditate din interiorul esapamentului. Cand pornesti motorul, aceasta umiditate se transforma in lichid si se scurge prin evacuarea masinii.

Esti din Craiova si observi un simptom deranjant legat de masina ta?

Adresa Craiova
Str. Nicolae Romanescu Nr.65

Program de lucru
Luni – Vineri: 9:00 – 18:00
Sambata: 9:00 -15:00
Duminica: INCHIS

Numere telefon
– 0740 292 919
– 0767 949 413

Apa care iese pe teava de esapament
Daca consideri ca merita atentie acest articol auto, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina din Facebook si distribuie si prietenilor, folosind butoanele de share din articol.