Cauze si simptome defectiune senzor presiune ulei, luand in calcul ca fiecare sofer stie cat de important este uleiul in masina, iar presiunea corespunzatoare a uleiului de motor, furnizata de sistemul de lubrifiere, are un impact esential asupra protectiei motorului impotriva uzurii accelerate si a griparii.
Senzorul de presiune a uleiului de motor este un element mic, dar foarte important al sistemului de lubrifiere a motorului. Daca presiunea uleiului de motor este prea scazuta, pe tabloul de bord apare un martor, o lumina rosie caracteristica. Aceasta lumina de avertizare a presiunii uleiului de motor nu poate fi ignorata. Aceasta este de obicei un semn ca senzorul de presiune a uleiului trebuie inlocuit.
Principiu de functionare senzor presiune ulei
La masinile mai vechi (din anii 1980), a fost instalat standard un senzor de presiune a uleiului reprezentat printr-un ceas pe tabloul de bord. A fost apoi indepartat, inlocuit doar cu o lumina rosie de avertizare. Cu toate acestea, un senzor de presiune a uleiului cu un ceas pe bord poate fi gasit in masinile sport.
Senzorul de presiune a uleiului de motor este mic. Lungimea sa este de doar cativa centimetri. Pe o parte (partea de montare) exista un element de masurare si un filet. Pe de alta parte, exista un element care converteste valorile masurate intr-un semnal electric si o priza pentru cablul de semnal. De regula, acesta este prezent pe carterul motorului, in fata filtrului de ulei de motor.
Cum functioneaza senzorul de presiune a uleiului?
Designul tipic este o diafragma interna a senzorului care se extinde sau se ingusteaza din cauza modificarilor presiunii uleiului. Miscarile membranei sunt transformate in semnale electrice. Aceste semnale sunt trimise prin cablu catre calculatorul masinii motorului.
Cauze si simptome defectiune senzor presiune ulei
Un component esential al masinii este senzorul de presiune a uleiului. Nivelul si presiunea uleiului sunt detectate de modulul de control electronic al masinii (ECM), cand sensorii de presiune a uleiului functioneaza prost si apoi esueaza. In acest caz, ledul de bord poate ramane aprins in mod continuu. In plus, poate duce si la scurgeri de ulei. Vei provoca daune semnificative motorului daca continui sa conduci vehiculul. Service Auto Taviandra afiseaza cateva semne si ce trebuie facut daca senzorul de presiune a uleiului nu functioneaza corect.
Martor presiune ulei de motor aprins in bord
Aceasta inseamna ca probabil ai un senzor de presiune a uleiului defect. Retine ca becul ulei de motor se aprinde si din alte motive. De exemplu, se poate aprinde sau clipi daca nivelul uleiului este scazut. Verifica nivelul cu joja si adauga cantitatea corespunzatoare de ulei. Poti schimba uleiul si daca observi ca acesta este maro si murdar. Daca ledul de presiune a uleiului se aprinde din nou dupa ce ai facut acest lucru, ar trebui sa verifici din nou joja. Daca nivelul uleiului de motor este scazut, probabil ca exista o scurgere.
Comportamentul neregulat lumina martor in bord
Acesta este un alt semn potential al unui senzor de presiune a uleiului defect. Daca observi ca aceasta lumina clipeste sau ramane aprinsa cateva minute, probabil ca ai nevoie de un senzor nou de presiune a uleiului.
Ce inseamna mai exact comportamentul neregulat? Aceasta inseamna ca ledul de presiune a uleiului clipeste, sau poate straluci cateva minute, inainte de a se opri automat.
In timp ce conduci, este recomandat sa urmaresti lumina de presiune a uleiului masinii. Daca observi un comportament neregulat, poate este bine sa inlocuiesti senzorul de presiune a uleiului. Aceasta este o piesa ieftina si care este relativ usor de inlocuit.
Scurgere de ulei
Un senzor de presiune a uleiului deteriorat poate fi cauza unei scurgeri de ulei din masina ta. Acest lucru se intampla deoarece senzorul de presiune a uleiului se conectează la unitatile de trimitere a uleiului. Daca baia de ulei a motorului are o scurgere, aceasta trebuie rezolvata sau inlocuita cat mai curand posibil.
Martorul din bord nu se stinge dupa pornirea motorului
Ce trebuie facut intr-o astfel de situatie?
Opresti motorul, ridici capota si verifici nivelul uleiului de motor. Daca nivelul uleiului de motor este prea scazut, completeaza si reporneste motorul. Daca nivelul este foarte scazut, incearca si viziteaza un atelier auto care se afla in apropiere, deoarece trebuie depistat care este cauza scurgerilor.
In situatia in care nivelul uleiului de motor este adecvat si martorul din bord nu se stinge, de asemenea trebuie vizitat un atelier auto, mai ales ca o astfel de cauza poate fi un senzor de presiune a uleiului deteriorat.
De retinut!
Daca in motor exista foarte putin ulei (foarte sub nivelul MIN), trebuie apelat la o firma de tractari auto, deoarece, conducerea unei astfel de masini poate face ca motorul sa se blocheze, ceea ce poate cauza cheluieli destul de majore.
De final
In cazul oricarei defectiuni a sistemului de ungere, daca esti din Craiova, viziteaza atelierul auto Service Auto Taviandra. Poate ca este doar senzorul de presiune a uleiului, poate ca este uleiul gresit, o scurgere sau o pompa de ulei deteriorata. Vrei sa risti sa se blocheze motorul, mai ales ca repararea lui nu va fi deloc profitabila.
Mecanicii nostri vor diagnostica masina, vor verifica senzorul de presiune a uleiului, nivelul si starea uleiului de motor, presiunea uleiului si eventualele scurgeri. Cu siguranta vom descoperii cauza problemei si o vom elimina. In sercice-ul nostru poti comanda atat activitati de service, dar te putem ajuta sa alegi uleiul de motor si filtrul de ulei potrivite si sa inlocuisti uleiul si toate celelalte fluide.
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna informare si cunoastere.