Partea negativa a filtrelor de particule din masinile moderne cu motoare cu ardere, nu suna intotdeauna foarte bine, stiind ca aceste filtre de particule ar trebui sa reducฤ valorile emisiilor, dar un nou studiu arata ca aceste filtre nu sunt perfecte. Anterior, filtrele de particule erau in principal la masinile diesel, dar in prezent si la masinile cu motoare pe benzina. Dar aceste filtre ajuta cu adevarat impotriva emisiilor de funingine?
Ce fac mai exact filtrele de particule
Gazele de esapament sunt trecute prin filtrul de particule, cunoscut si sub numele de catalizator, unde particulele mici sunt prinse si se acumuleaza. Gazele de esapament pot scapa prin mici fisuri, dar si isi pot continua drumul catre tevile de evacuare. Filtrele sunt obligatorii, nu doar pentru motoarele diesel, ci si pentru motoarele pe benzina, de cativa ani. Daca un filtru este plin, este necesar ca funinginea acumulata sa fie arsa. Motorul face acest lucru injectand temporar mai mult combustibil pentru a creste temperatura gazelor de esapament. De altfel, acest proces se dovedeste a fi mult mai poluant decat era de asteptat.
Partea negativa a filtrelor de particule
Cercetatorii britanici, de la o universitate din Birmingham, au facut cercetari asupra filtrelor de particule. In datele folosite, ei au observat ca numarul de particule mai mari de funingine din Londra a scazut cu 81% intre 2014 si 2021. Acest lucru se datoreaza faptului ca filtrele au devenit o cerinta in acea perioada.
Cu toate acestea, filtrele de particule nu functioneaza intotdeauna la fel de bine. In timp ce filtrele reusesc sa tina afarฤ particulele mai mari de funingine, particulele foarte fine inca par sa isi poata gasi drumul. Numarul particulelor mici de funingine a scazut cu doar 26 la suta in acea perioada. Este vorba despre bucati de funingine mai mici de o suta de nanometri. Adica o zece miime de milimetru. De fapt, numarul de particule de funingine mai mici de treizeci de nanometri nu a scazut deloc.
โConcentratiile mari de particule foarte mici de funingine devin o problema persistenta. Numarul de masini electrice va trebui sa creasca in pondere. In plus, sunt necesare masuri suplimentare pentru a limita emisiile de la masinile dieselโ, a spus profesorul Roy Harrison, unul dintre cercetatori, dupa studiul realizat.