Sari la conținut

Recomandari motoare Kia si Hyundai


Recomandari motoare Kia si Hyundai
Recomandari motoare Kia si Hyundai, cunoscand ca, in ultimii 10 ani, masinile concernului coreean Hyundai si Kia s-au maturizat si si-au castigat deja o reputatie, iar o mare parte din aceasta se datoreaza motoarelor de succes, atat pe benzina, cat si turbodiesel.

Rezistenta motoarelor Kia si Hyundai este destul de recunoscuta in industria auto. Aceste companii sud-coreene au dezvoltat motoare puternice si fiabile, care au demonstrat ca pot rezista in timp si in multe si diferite conditii de conducere. Fie ca este vorba de motoare pe benzina sau diesel, Kia si Hyundai au investit in tehnologie avansata si materiale de calitate pentru a asigura o performanta durabila a motoarelor lor. Sunt motoare de succes si marea majoritate a acestora sufera rareori de defectiuni grave.


Recomandari motoare Kia si Hyundai

Cand cineva cauta un Hyundai sau Kia second hand, exista posibilitatea sa-si puna intrebarea care motor va fi cel mai bun. Asa ca, acest articol auto prezentat de Service Auto Taviandra incearca sa prezinte motoare care merita o recomandare, sunt usor de gasit pe piata second hand si sunt cat mai simple si ieftin de intretinut. Din acest motiv, motoarele GDI cu injectie directa de benzina, nu sunt incluse in articol. Tehnologia acestora nu a oferit diferente semnificative in consumul de combustibil (poti economisi mai mult optimizand modul in care conduci), si ingreuneaza montarea instalatiei de gaz.

In plus, injectoarele directe sunt mai sensibile la calitatea combustibilului si susceptibile la uzura decat cele indirecte, iar acest tip de alimentare favorizeaza depunerile de carbon in admisie. Pe de alta parte, durabilitatea lor generala nu ridica probleme majore, dar merita luat in considerare aspectele afisate sus, inainte de a lua o decizie de achizitionare.

In timpul inspectiei in vederea unei achizitii, a unui Hyundai sau Kia second hand, merita avut in vedere functionarea sistemului de propulsie, deoarece ambreiajele, rulmentii cutiei de viteze si rulmentii de eliberare nu sunt exemple de durabilitate. In plus, ar trebui luat in considerare faptul ca furnizarea de piese de schimb este mai putin eficienta decat in cazul masinilor europene. Consumabilele de baza, cum ar fi filtrele, pot fi usor de cumparat, dar multe piese pot fi rare, sau pot costa mult.

Motoare Hyundai/Kia 1.0/1.2/1.25/1.4 Kappa benzina

Motoarele grupului Hyundai-Kia sunt in mod constant imbunatatite, iar familia de motoare mici Kappa, care a fost lansata in 2008, este un exemplu excelent. Concernul a reusit sa atinga un nivel din ce in ce mai ridicat datorita revizuirii sistematice, inclusiv optimizarea setarilor controlerului si schimbarea accesoriilor si standardele de emisii, motiv pentru care motoarele Kappa sunt inca disponibile. In plus, sistemul de sincronizare variabila a supapelor a imbunatatit flexibilitatea motorului si a crescut puterea motorului 1.2. Motoarele Kappa sunt succesoare ale motoarelor Epsilon sau Gamma.


Versiunile cu aspiratie naturala ale motorului Kappa nu impresioneaza prin flexibilitatea lor, mai ales ca, pentru a obtine o dinamica buna de la cele mai mici capacitati, trebuie accelerat, ceea ce ajunge sa fie un aspect zgomotos. Asa ca, atunci cand se vrea alegerea intre diferite capacitati dintr-un anume model, merita achizitia cu cea mai mare capacitate posibil.

Motor Hyundai/Kia 1.4/1.6 Gamma benzina

Exista suficient de multi soferi care afirma cu incredere ca motoarele Gamma functioneaza bine cu instalatiile de gaz, doar ca, o conducerea cu GPL necesita inspectii la fiecare 30.000 km. Daca se intentioneaza achizitia unui Hyundai sau Kia, cu motor pe benzina 1.4, este bine aflarea de care motor functioneaza optim sub capota masinii. Desi numele 1.4 si puterea pot parea similare, motorul 1.4 Gamma difera, printre altele, de 1.4 Kappa.


Pentru a descoperi care tip de motor este sub capota, cel mai bine este aflarea acestui lucru la reprezentanta, dupa decodarea VIN-ului. Alternativ, exista, la capacitatea inscrisa in certificatul de inmatriculare, in cazul motorului 1.4 Gamma, afisarea de 1396 cmc, mai ales ca aceasta capacitate nu era disponibila nicio unitate 1.4 Kappa.

Mai trebuie stiut ca lantul de distributie al motorului 1.4/1.6 Gamma are o durabilitate moderata. Pentru a nu fi nevoie de inlocuirea lui prematur, merita verificat nivelul uleiului si inlocuirea cu ulei nou la fiecare 10-15 mii km, prin folosirea de lubrifianti de inalta calitate. Prin astfel de proceduri, se impiedica blocarea segmentilor de piston, ceea ce poate duce la un consum mare de ulei.  De asemenea, mai merita adaugat ca lantul de distributie in sine nu provoaca probleme intotdeauna pentru a fi inlocuit, ci intinzatorul este cel care esueaza, astfel incat trebuie verificata tensiunea lantului.

Motor Hyundai/Kia 1.8/2.0/2.4 Theta benzina

Motoarele 2.0 pe benzina cu aspiratie naturala cu injectie indirecta sunt disponibile la modelele mai mari ale lui Kia si Hyundai. Nu impresioneaza prin parametrii lor sau prin consumul extrem de redus de combustibil, dar nici nu provoaca probleme semnificative. Este important de stiut ca motorul introdus in 2004, este o lucrare comuna a Hyundai, Chrysler si Mitsubishi.


Cu toate acestea, fiecare companie si-a facut propriul echipament. Chiar si motoarele Theta mai puternice, nu sunt flexibile si au o dinamica buna doar la turatii mari, ceea ce inseamna mai mult zgomot in habitaclu si mai mult combustibil. Unii osoferi incearca sa monteze o instalatie de gaz pentru a scadea costurile de operare.

Hyundai/Kia 1.4/1.6/1.7 CRDi diesel

Concernul Hyundai-Kia a inceput sa fabrice motoare diesel din 2004. In timp, gama s-a extins pentru a include motoare cu trei cilindri 1.1 si 1.2 (sunt bune, dar nu merita recomandare speciala) si motoare patru cilindri, 1,4/1,6/1,7. Pentru cei care apreciaza performanta, este important sa se concentreze pe motoare mai mari. In plus, ar trebui amintit ca, cu cat varianta unei anumite versiuni de capacitate este mai mica, cu atat echipamentul este de obicei mai putin complicat, mai ales ca exista diesel 1.4 sau 1.6 fara DPF, volanta dubla, sau turbo cu geometrie variabila.


Acestea fiind spuse, diesel-urile coreene sunt apreciate pe piata secundond pentru simplitatea lor, in ciuda performantelor slabe. Motoarele diesel au, de asemenea, un lant de distributie robust si un sistem de injectie Bosch fara defectiuni la injectoarele electromagnetice. Cu exceptia motorului 1.1 cu injectoare piezo si a motorului 1.4 cu sistemul Delphi mai putin durabil, aceste caracteristici nu sunt incluse. Exista putine discutii despre o garnitura de chiuloasa cu probleme, pentru cel mai puternic motor de 1.7 CRDi.

Hyundai/Kia 2.0 CRDi diesel

Din 2009, producatorul coreean ofera motoare diesel 2.0 CRDi si 2.2 CRDi. Majoritatea SUV-urilor coreene au aceste transmisii moderne cu distributie pe lant. In plus, preturile lor sunt ridicate si au o oferta moderata pe piata second hand. Performantele lor sunt bune, dar par sa consume mai mult combustibil decat a declarat fabricantul. Din fericire, numarul total de probleme grave este scazut, dar atunci cand alegi o masina pe motorina de 2.0/2.2 CRDi, merita sa fii pregatit pentru cheltuieli de service mai mari decat in ​​cazul motoarelor de 1.6/1.7.

Sistemul de combustibil diesel al motoarelor 2.0/2.2, utilizeaza injectoare piezoelectrice, care sunt inca considerate dificile sau imposibil de regenerat eficient. Echipamentul extins (inclusiv EGR sau DPF) care a fost necesar pentru a indeplini standardul de emisii Euro 5, poate fi, de asemenea, o problema la un numar de kilometri mai mare.


De final

Ca si concluzie, este important de mentionat ca gama de motoare disponibile poate varia in functie de tara si modelul vehiculului. Pentru informatii precise si actualizate despre motoarele specifice utilizate in vederea unei achizitii de vehicul Kia si Hyundai, este recomandata consultarea unui mecanic profesionist, accesarea site-urile oficiale ale producatorilor sau, discutiile pe forumurile dedicate.