Trecere peste bordura fara a deteriora anvelopele, mai ales ca o conducere mai mereu pana la borduri este aproape o intamplare de zi cu zi pentru soferi intr-un oras, asa cum este si Craiova. Prin urmare, Service Auto Taviandra te informeaza despre cum sa conduci in astfel de situatii, pentru a nu deteriora anvelopele si mai ales masina.
Pe un traseu exista o multime de obstacole, iar bordurile sunt printre cele mai rele. Pentru o masina, atingerea suprafetei unei borduri, provoaca mai multe daune tipice de suprafata. Mai rau, o miscare gresita a volanului poate zgaria janta sau chiar ciupi anvelopa.
Sunt unii soferi care afirma ca ca bordurile nu sunt o problema pentru un Crossover sau un SUV. Din pacate, acest lucru nu este complet corect. De fapt, este mai dificil sa deteriorezi pragul sau bara de protectie prin traversarea unei borduri, deoarece aceste vehicule sunt cu o suspensie ridicata. Cu toate acestea, anvelopele cu profil scazut sunt inca susceptibile la deteriorare. Depasirea unui obstacol la fel de inalt ca o bordura, provoaca, de asemenea, presiune asupra tuturor componentelor de suspensie care se misca.
Bineinteles, defectiunile nu vor apare dupa o singura conducere, dar, cu toate acestea, orice bucse sau legaturi stabilizatoare care sunt intr-o masina care a circulat mai rar peste borduri, va dura mai mult. Cand bordura este impinsa, se exercita si stresul asupra intregii structuri a caroseriei. Din acest motiv, este mult mai bine parcarea unei masini pe bordura cu ambele roti laterale, deoarece acest lucru va reduce semnificativ forta de rasucire a caroseriei.
Trecere peste bordura fara a deteriora anvelopele
Tinand cont de pozitionarea masinii, ar trebui sa te apropii de bordura incet si la cel mai mare unghi posibil. Riscul ca masina sa alunece de pe bordura este mic, ceea ce ar putea deteriora anvelopa si aproape sigur janta. Pentru a reduce riscul de deteriorare a jantei si a peretelui lateral al anvelopei, ar trebui sa abordezi bordurile intr-un unghi cat mai larg.
Dar nu ar trebui sa fie aproape de 90 de grade. Dupa aceea, ambele roti trebuie sa urce pe bordura in acelasi timp. Acest lucru necesita multa putere. Pentru a realiza urcarea la turatie mica, motorul trebuie sa functioneze in modul semi-ambreiaj. Acest lucru este valabil si pentru cutiile de viteze cu dublu ambreiaj, deoarece acest lucru accelereaza uzura discului de ambreiaj.
Presiunea aerului corecta in anvelope, atunci cand conduci peste o bordura, este esentiala. Daca dimensiunea anvelopei este sub cea recomandata de producatorul vehiculului, exista un risc mai mare de a deteriora caroseria, sau de a lovi janta cu bordura. Acest lucru se datoreaza faptului ca o anvelopa cu prea putin de aer isi pierde elasticitatea.
Pe de alta parte, poti cere pasagerilor sa coboare din masina daca bordura este cu adevarat inalta si masina nu are o garda la sol remarcabila. Fiecare kilogram scazut la bord reduce stresul pe care il experimenteaza anvelopele si componentele suspensiei, atunci cand accesezi un obstacol tip bordura. O sarcina mai mica inseamna milimetri mai putin la sol, ceea ce determina daca poti urca o bordura, fara a fi nevoie sa fie lovit pragul, bara de protectie, sau un element al sasiului.
Daca sti ca ai avut probleme in urma unor urcari frecvente ale bordurilor, personalul nostru este disponibil pentru rezolvarea urmarilor acestor probleme. Tot ce trebuie facut, in situatia ca ai nevoie de astfel de activitati, este sa suni la numerele de telefon afisate si sa realizezi o programare!
Numere telefon la care putem fi contactati:
– 0740 292 919
– 0767 949 413
Daca consideri interesant acest articol auto, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina din Facebook si distribuie si prietenilor, folosind butoanele de share din articol.