Diagnosticare sistem alimentare cu combustibil, avand in vedere ca in cadrul oricarui sistem de alimentare cu combustibil, de la cele clasice cu carburator la cele moderne cu injectie electronica, o diagnosticare corecta este esentiala pentru a asigura functionarea optima a motorului. Din experienta de mecanic, pot spune ca multe dintre problemele intalnite sunt legate de alimentarea cu combustibil, iar diagnosticarea corecta poate economisi timp si bani.
Sunt destul de multe probleme la motorul masinii care provin de la sistemul de alimentare cu combustibil, iar acest articol auto, propus de Service Auto Taviandra, afiseaza despre diagnosticarea sistemului de combustibil, cel care este unul dintre aspectele cheie ale muncii unui mecanic auto. Unul dintre instrumentele care ajuta in aceasta munca este computerul de bord, care poate oferi o multime de informatii despre starea sistemului de alimentare si va permite sa localizati rapid defectiunea.
Verificarea semnelor simptomatice
Inainte de a ridica capota si a incepe activitatea de lucru, se asculta cu atentie simptomele vehiculului. Daca motorul se opreste brusc, nu porneste sau nu functioneaza in mod constant, ar putea fi un indiciu al unei probleme legate de alimentarea cu combustibil. De asemenea, daca ai un consum de combustibil mai mare decat de obicei sau daca observi mirosuri ciudate (de combustibil), atunci e clar ca sistemul de alimentare este intr-o stare mai putin decat ideala.
Verificarea pompei de combustibil
Primul pas in diagnosticare ar trebui sa fie verificarea pompei de combustibil. Aceasta este responsabila pentru transportul combustibilului din rezervor catre injectoare. Un semn clar ca pompa are probleme este faptul ca motorul porneste greu sau nu porneste deloc.
Cum se verifica? Se incepe cu auditarea sunetului: pompa de combustibil ar trebui sa faca un zgomot usor atunci cand contactul este pus (fara a porni motorul). Daca nu auzi nimic, este posibil ca pompa sa fie defecta. Foloseste un manometru pentru a masura presiunea combustibilului la rail-ul injectoarelor. Daca presiunea este mai mica decat specificatiile producatorului, pompa de combustibil nu mai furnizeaza suficienta presiune.
Filtrul de combustibil
Un alt component important care poate cauza probleme in alimentarea cu combustibil este filtrul de combustibil. Daca acesta este infundat, fluxul de combustibil catre motor va fi redus. In general, recomand sa verifici sau sa inlocuiesti filtrul de combustibil la intervalele stabilite de producator, dar si sa-l verifici atunci cand apar simptome de performanta slaba a motorului.
Injectoarele de combustibil
Injectoarele sunt esentiale pentru o dozare corecta a combustibilului si pentru asigurarea unei amestecuri aer-combustibil optime. Daca injectoarele sunt infundate sau defecte, motorul poate functiona neregulat, poate consuma combustibil excesiv sau poate avea rateuri. Testarea injectoarelor se face cu un tester specializat, care poate masura debitele si presiunile injectoarelor. Daca injectoarele sunt defecte sau murdare, poate fi necesar sa le inlocuiesti sau sa le cureti.
Senzatiile de presiune si vapori in sistem
Un alt aspect care poate cauza defectiuni ale sistemului de alimentare cu combustibil este evaporarea excesiva a combustibilului. Verifica daca exista scurgeri la conductele de combustibil, mai ales la racorduri sau la capetele conductelor. Un sistem de ventilatie defectuos (cum ar fi la rezervoarele de combustibil) poate cauza o presiune prea mare sau prea mica in sistem. De asemenea, verifica sa nu existe semne de miros de combustibil, ceea ce ar putea indica o fisura sau o scurgere.
Senzorii si controlul electronic
Vehiculele moderne au un sistem de alimentare controlat de o unitate de control a motorului (ECU). Senzorii de debit al aerului, temperatura combustibilului, presiunea in sistem si alti senzori joaca un rol important in livrarea corecta a combustibilului. Un senzor defect poate duce la o administrare incorecta a combustibilului si la performante slabe ale motorului. In acest caz, va trebui sa verifici fiecare senzor cu un scaner OBD2 si sa cauti eventuale coduri de eroare care ar putea semnala o problema.
Diagnosticare sistem alimentare cu combustibil
Verificarea sistemului de alimentare cu combustibil se face in mod uzual, atunci cand diagnosticam o problema la sistemul de alimentare cu combustibil.
Verificare nivel combustibil โ chiar daca pare evident, un rezervor gol sau aproape gol este uneori cauza principala.
Ascultare pompa de combustibil โ daca nu se aude zgomotul specific al pompei atunci cand pui contactul, poate fi o problema.
Masurare presiune combustibil โ se utilizeaza un manometru pentru a verifica daca presiunea este corecta.
Inspectare filtrul de combustibil โ se inlocuieste daca este infundat.
Verificare injectoare โ se foloseste un tester pentru a verifica daca injectoarele functioneaza corespunzator.
Examinare senzori โ se verifica eventualele coduri de eroare prin scanner OBD2.
Cautare scurgeri โ se inspecteaza conductele de combustibil pentru orice semne de scurgeri.
De final
Sistemul de alimentare cu combustibil este esential pentru functionarea motorului. Diagnosticarea problemelor legate de acest sistem poate parea complexa, dar, cu o abordare sistematica si cu instrumentele corecte, orice mecanic experimentat poate sa identifice si sa rezolve rapid problemele. Este important sa nu neglijam intretinerea regulata si sa fim vigilenti la semnele de defectiune, pentru a preveni defectiuni costisitoare pe termen lung.
Daca esti din Craiova si observi orice simptom deranjant legat de sistemul de alimentare sau masina ta pur si simplu refuza sa coopereze, contacteaza-ne!
Adresa Craiova
Str. Nicolae Romanescu Nr.65
Program de lucru
Luni โ Vineri: 9:00 โ 18:00
Sambata: 9:00 -15:00
Duminica: INCHIS
Numere telefon
โย 0740 292 919
โย 0767 949 413
Daca consideri ca merita atentie acest articol auto, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina dinย Facebookย siย distribuie si prietenilor, folosind butoanele de share din articol.