Sari la conศ›inut

Modalitati de protejare motor masina



Modalitati de protejare motor masina, avand in vedere ca in majoritatea timpului, cei mai multi dintre noi nu petrecem mult timp gandindu-ne la motoarele masinilor noastre . Ne urcam in masina, intoarcem cheia si plecam oriunde este nevoie sa mergem. Cu toate acestea, cand bagam in seama motorul, este de obicei cand il auzim scotand sunete pe care nu suntem obisnuiti sa le auzim, sau cand masina se simte putin diferita decat inainte.

Un motor trebuie ingrijit, el avand nevoie de un control din cand in cand si necesita, de asemenea, o intretinere regulata pentru a le mentine in stare buna de functionare. Pentru a te ajuta sa ai grija adecvata de motorul masinii tale si pentru a-l impiedica sa creeze probleme grave, Service Auto Taviandra a realizataceasta lista cu cateva moduri de a proteja in mod proactiv motorul.

Modalitati de protejare motor masina

Ramai la curent cu aceste sugestii pe care incercam sa le oferim si motorul tau va functiona mai bine, va dura mai mult si te va impiedica sa platesti mai multi bani mai tarziu pentru un drum.

Schimba uleiul in mod regulat

Schimbarea regulata a uleiului este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face pentru motorul tau . Daca nu urmaresti niciunul dintre celelalte moduri de a-ti proteja motorul (dar speram cu adevarat ca o faci), asigura-te ca pe aceasta chiar o realizezi. Uleiul mentine componentele vitale ale motorului bine lubrifiate, astfel incat acestea sa nu se supraincalzeasca. Motorul nu poate functiona fara el si daca faci prea multi kilometri intre schimburile de ulei, poate provoca deteriorarea permanenta a motorului in timp.

Sugestiile pentru momentul in care ar trebui sa schimbi uleiul vor varia, dar cel mai recent standard pentru masinile moderne este schimbarea uleiului la fiecare 8.000-10.000 de kilometri. Unele motoare pot functiona mai mult, in timp ce unele motoare mai vechi ar putea avea nevoie de un schimb mai devreme. Deoarece vorbim despre protejarea proactiva a motorului masinii, asigura-te cao sa cauti uleiul pe care-l sugereaza producatorul masinii, pentru intervalul de schimbare a uleiului specific. Daca nu gasesti manualul masinii tale, poti face o cautare rapida online, sau suna-ne pentru a afla cand ar trebui schimbat.

Nu putem mentiona schimbarea uleiului fara a sublinia si faptul ca filtrul de ulei trebuie inlocuit in acelasi timp. Filtrul de ulei prinde toata murdaria si resturile care plutesc in interiorul motorului si impiedica deseurile sa circule inapoi prin motor. Cu un filtru nou si ulei nou, motorul tau va functiona fara probleme si, cel mai important, va mentine toate partile interne ale motorului rece si bine lubrifiate.

Mentine sistemul de racire in functiune

Pe langa schimbarea uleiului , exista o alta parte a mentinerii rece a motorului pe care nu o poti trece cu vederea, si anume sistemul de racire in sine. Sistemul de racire include radiatorul, termostatul, pompa de apa si lichidul de racire. Cel mai simplu mod de a-ti proteja motorul de supraincalzire este sa te asiguri ca ai cantitatea adecvata de lichid de racire (lichidul radiatorului) care circula in motorul masinii tale.

Lichidul de racire circula prin motor atunci cand termostatul determina ca motorul se incalzeste si trebuie sa fie racit. Pompa de apa trage apoi lichidul de racire din radiator, il trimite in blocul motor si apoi inapoi in radiator pentru a fi racit inapoi. Pentru a verifica nivelul lichidului de racire, ridica capota si observa rezervorul de lichid de racire. Este un rezervor transparent cu un lichid de culoare verde sau portocaliu in el. Asigura-te ca lichidul de racire este peste marcajul minim, dar sub marcajul maxim.

Daca observi ca masina ta se supraincalzeste si stii ca este suficient lichid de racire, vino cu masina la un mecanic din cadrul unitatii nostre si cere-i sa efectueze o verificare a sistemului de racire. Costul de a gasi si inlocui o problema cu sistemul de racire din timp, va depasi cu mult daunele cauzate motorului daca acesta se va supraincalzi.

Permite motorului sa respire

Imagineaza-ti antrenamentele pentru un maraton. Te antrenezi, alergi in fiecare zi, mananci corect si oferi corpului tau odihna potrivita.. Masinile au nevoie de un flux constant de aer la fel ca noi. Pe langa combustibil, aerul este urmatorul ingredient esential in mentinerea motorului in functiune. Aerul trebuie sa intre in motor continuu, fara restrictii si fara reziduuri.

Filtrele de aer impiedica toate deseurile exterioare, cum ar fi insectele, frunzele si murdaria sa intre in interiorul motorului. In timp, aceste filtre se pot infunda cu murdarie si trebuie inlocuite. In functie de obiceiurile tale de condus si de conditiile drumului, un filtru de aer poate dura de obicei mult timp. Dar daca filtrului i se permite sa se murdareasca prea mult si sa nu-si faca treaba eficient, poate fie sa-ti infometeze motorul pentru oxigen, fie sa lase prea multa gunoi, si chiar ambele.

Cand schimbi uleiul, arunca o privire la filtrul de aer si vezi daca arata curat. Inlocuieste-l daca este necesar pentru a mentine motorul sa functioneze fara probleme si pentru a-l proteja impotriva tuturor acelor bug-uri si a altor resturi de drum care ajung de obicei si pe bara de protectie din fata.

Verificari daca exista scurgeri

Nu trebuie sa fii mecanic pentru a detecta o scurgere. De fapt, uneori nici nu trebuie sa o vezi, poti doar sa mirosi. Uleiul si antigelul sunt cele doua fluide principale de care doresti sa te asigurati ca nu se scurg din motor .

Caldura si presiunea intensa vor duce in cele din urma la defectarea furtunurilor motorului. Furtunurile de cauciuc ale motorului, care sunt vechi si crapate, pot scurge antigel sau alte lichide de care motorul are nevoie. Alte zone care se scurg adesea sunt cele in care doua parti se unesc impreuna cu o garnitura de cauciuc si silicon. De-a lungul timpului, aceste garnituri se pot rupe si pot permite uleiului sau altor fluide sa se scurga din motor sau sa le faca sa scurga lichid in zonele gresite ale motorului.

Este o idee buna sa verifici sub capota pentru a vedea daca observi sau simti ceva scurgeri din motor. Cand parchezi masina, verifica ocazional sub masina pentru a vedea daca ceva se scurge pe trotuar de dedesubt. Daca poti ramane in fata unei scurgeri minore si ai grija de ea inainte de a se transforma intr-o problema majora, te poti scuti de o mare durere de cap mai tarziu.

Mentine rezervorul cu combustibil

Combustibilul contine o anumita cantitate de sedimente care se depune pe fundul rezervorului. Dupa ani de condus si multe umpleri, poate exista de fapt o cantitate destul de mare de gunoi in partea de jos a rezervorului de combustibil. Filtrul de combustibil va prinde o multime din acest sediment si le va tine departe de conductele de combustibil ale masinii si de motor. Cu toate acestea, daca vei rula in mod constant masina pana la gol, se vor trage din partea de jos a rezervorului si toate gunoaiele suplimentare care s-au acumulat acolo.

Daca sedimentele patrund prin filtrul de combustibil (unele dintre ele chiar pot), pot intra in motor si pot provoca daune interne. Unii soferi recomanda sa pastrezi o jumatate de rezervor de combustibil in orice moment. S-ar putea sa nu doresti sa-l umpli atat de des, dar asigura-te ca nu lasi combustibil in rezervor pana la golire. Motorul masinii iti va multumi pentru asta.

Verifica curelele

Nu, nu aducem vorba cumva despre o eticheta vestimentara. Vorbim despre curelele de cauciuc ale motorului tau care ruleaza tot felul de componente vitale. Functia unei curele poate varia de la masina la masina, dar unele dintre principalele lor responsabilitati sunt functionarea ventilatorului, pompa de apa, alternatorul si aerul conditionat . Nu trebuie sa stii care sunt toate aceste lucruri, dar trebuie sa stii ca curelele motorului tau ruleaza cel putin unele dintre ele.

Daca motorul este pornit, curelele functioneaza, cu alte cuvinte, se folosesc foarte mult. De obicei, dureaza foarte mult timp, dar in cele din urma vor incepe sa dea semne de uzura si vor incepe sa crape. Daca cureaua se rupe in timp ce conduci, poate provoca daune majore motorului. Verifica curelele intorcandu-le usor, pentru a vedea daca au crapaturi vizibile in ele. O curea care scartaie sau se patineaza, poate indica, de asemenea, ca trebuie ajustata sau inlocuita. Fii pe faza in privinta curelelor si te vei asigura ca masina functioneaza mult mai lin si mult mai mult.

Nu ignora martori aprinsi in bord

Acest lucru poate parea evident, dar daca neglijezi sa-ti verifici masina atunci cand se aprinde vreunul dintre luminile de avertizare auto din bord, ai putea neglija o problema serioasa. Ledul de verificare a motorului si alte lumini de avertizare se pot aprinde din mai multe motive. Vestea buna este ca toate acestea nu vor fi neaparat o problema majora. Dar nu vei sti pana nu verifici.

In plus fata de lumina tipica a motorului de verificare , multe masini au cateva alte lumini care se aprind pentru a indica o problema. Acestia pot avertiza despre probleme cu alternatorul, bateria, temperatura motorului sau alte zone din jurul motorului care sunt monitorizate. Pentru a proteja motorul, fie efectuezi o verificare de diagnosticare cand lumina se aprinde si apoi remediezi singur problema, fie te deplasezi cu masina la un mecanic, astfel incat acesta sa poata efectua testul si sa rezolve problema. Daca astepti prea mult dupa ce lumina se aprinde, poti permite ca o mica problema sa devina una mare.

Inlocuire filtru combustibil

Am mentionat mai devreme despre modul in care filtrul de combustibil protejeaza motorul de sedimentele si particulele daunatoare din combustibil. Filtrul de combustibil prinde orice particule sau resturi care ar fi daunatoare pentru motor si le tine prins intr-un recipient, la fel ca filtrul de ulei.

Daca filtrul nu a fost inlocuit de ceva timp, atunci este o idee buna sa-l schimbi pentru a mentine motorul sa functioneze fara probleme. Daca filtrul este usor accesibil, aceasta inlocuire nu va fi prea dificila, dar unele filtre pot fi greu de atins. Daca nu poti accesa filtrul de combustibil al masinii,ย  un mecanic din cadrul unitatii Service Auto Taviandra poate sa-l inlocuiasca fara probleme.

Un filtru nou de combustibil va mentine curat combustibilul care vine spre motor. Astfel, motorul va avea mai putina acumulare in interior si va dura mai mult, nefunctionand la fel de greu pentru a arde combustibilul pe care il primeste.

Pornirile si opririle constante

Motorul de la masina este construit sa functioneze, dar functioneaza mult mai bine si tinde sa dureze mai mult atunci cand functioneaza la o anumita constanta. Imagineaza-ti ca alergi intr-o cursa in care ai trecut constant de la un sprint complet la o oprire definitiva la fiecare cateva minute. Te-ai epuiza prin cresterea vitezei doar pentru a te forta sa incetinesti pana la oprire la fiecare cateva minute. Motorul tau se uzeaza in acelasi mod. Opririle si pornirile constante, precum cele pe care le poti experimenta la conducerea in oras, sunt foarte grele pentru motorul masinii.

Daca este posibil, condu si mentine viteza la un nivel constant. Vei observa un consum mai bun de combustibil si motorul va dura probabil mai mult, daca obiceiurile tale de condus ii permit sa functioneze la un ritm destul de constant. Cu cat practici mai multe opriri si porniri in amestec, cu atat mai mult motorul trebuie sa functioneze.

Schimbare bujii

O modalitate simpla de a proteja in mod proactiv motorul este schimbarea bujiilor si a firelor. Firele care trec de la distribuitor, trimit un curent electric la bujii care apoi genereaza o scanteie pentru a aprinde amestecul de combustibil si aer din cilindri. Se folosesc foarte mult si pot cauza motorul sa functioneze foarte greu daca devin prea vechi.

Schimbarea bujiilor si firelor nu este de obicei o procedura dificila si poate fi facuta cu o investitie mica atat in โ€‹โ€‹timp, cat si in bani. Majoritatea producatorilor recomanda schimbarea lor la fiecare 50.000 de kilometri, dar unii pot merge putin mai mult. Cand schimbi bujiile motorului, asigura-te ca schimbi fisele in acelasi timp, pentru a te asigura ca primesti cel mai bun curent electric la bujii. Daca le schimbi in mod regulat, motorul tau te va iubi pentru asta. Este o miscare care iti va mentine motorul sa porneasca constant si, in acelasi timp, consumul de combustibil sa nu creasca.

De final

Daca consideri ca ai astfel de probleme, esti din Craiova si cauti unui atelier reparatii auto de incredere, unde mecanicii sa poata constata in mod profesionist unele defecte, contacteaza-ne la numerele de telefon afisate.

Adresa Craiova
Str. Nicolae Romanescu Nr.65

Program de lucru
Luni โ€“ Vineri: 9:00 โ€“ 18:00
Sambata: 9:00 -15:00
Duminica: INCHIS

Numere telefon
โ€“ย 0740 292 919
โ€“ย 0767 949 413
Modalitati de protejare motor masina
Daca consideri ca merita atentie acest articol auto, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina dinย Facebookย siย distribuie si prietenilor, folosind butoanele de share din articol.